Patiënteninformatie
Hoe werkt de huisartsenpost?
Altijd eerst bellen
De huisartsenpost is bestemd voor gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.
U kunt niet zonder afspraak binnenlopen. Als u ons belt, krijgt u het snelste de hulp die u nodig heeft: 0115 643 000
Bij een mogelijk levensbedreigende situatie belt u altijd 112
Wat zijn de kosten?
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) stelt jaarlijks onze tarieven vast. De kosten zijn op dit moment:
- Telefonisch consult € 35,00
- Consult op de huisartsenpost € 306,46
- Visite € 459,70
Uitwisseling medische gegevens
Goede, veilige zorg, begint met informatie. Komt u op de huisartsenpost, dan kan het van levensbelang zijn dat de behandeld arts op de hoogte is van uw gezondheid op dat moment. Niet elke arts kent uw gezondheidssituatie, medicatiegebruik of allergieën.
Regel daarom vandaag nog uw toestemming.
Medicoo-app
Speciaal voor toeristen en passanten in de regio West-Zeeuws-Vlaanderen bieden wij de gratis Medicoo-app aan. U stelt snel en gemakkelijk via chat aan een deskundige triagist of huisarts uw gezondheidsvraag en krijgt persoonlijke advies. Wanneer nodig wordt u verwezen naar een arts in de regio of naar de huisartsenpost.
Download de app in de App Store of Google Play en registreer u direct, zo heeft u altijd een huisarts bij de hand.
Complimenten of klacht?
Nucleus Huisartsenpost is altijd gericht op verbetering in alle opzichten. Uw opmerkingen, suggesties en klachten helpen ons kritisch te kijken naar onze dienstverlening en werkwijzen, ook die met de samenwerkende zorgorganisaties zoals de ambulancedienst of het plaatselijke ziekenhuis.
Bent u tevreden? Laat het ons weten. Maar is uw contact met de HAP niet verlopen zoals u had verwacht, dan horen wij dat ook graag. Klik op onderstaande knop om uw ervaring met ons te delen.
Huiselijk geweld en kindermishandeling
Wanneer wij signalen opmerken die mogelijk kunnen wijzen op huiselijk geweld of kindermishandeling, dan zullen wij het kind verder onderzoeken. Dit kan bevestigen dat onze vermoedens juist zijn, of aangeven dat onze vermoedens niet juist zijn. Wanneer er een serieuze verdenking is van mishandeling en de situatie laat dit toe, dan bespreken we onze bevindingen met de ouders of begeleiders.
Door certificatie wordt zichtbaar dat:
- een zorginstelling intern de zaken goed op orde heeft;
- de cliënt centraal staat;
- de organisatie voortdurend en systematisch werkt aan verbetering.
Nucleus Huisartsenposten heeft een NEN-EN-15224 norm-certificaat ontvangen. Het NEN-EN keurmerk heeft betrekking op het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie. Zo'n systeem heeft een organisatie nodig om kwaliteit goed te kunnen managen. Het keurmerk biedt een basisgarantie voor kwaliteit.
Als gecertificeerde instelling heeft Nucleus Huisartsenposten het werk zodanig georganiseerd, dat aan alle voorwaarden is voldaan om optimale zorg te kunnen leveren.
Wilt u meer informatie en toelichting op de Kwaliteitskenmerken van de NEN-EN-15224-norm of LRQA? Klik op onderstaande knop(pen).